Thuis sporten

Zo houd je thuis sporten vol

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Thuis sporten – het is een uitkomst, maar ook een test van je zelfdiscipline. Thuis zitten we namelijk vaak liever op de bank, voor de tv met een glaasje wijn. Heb jij het voornemen om te sporten in je woonkamer en wil je het deze keer wel volhouden? Lees dan, voor je begint, deze tips.

Doe je voordeel met internet

Internet is een vloek – je kunt namelijk de hele dag YouTube-filmpjes kijken zonder ook maar een vin te verroeren – maar je kunt er ook je voordeel mee doen. Er staan namelijk ontelbaar veel video’s op die je leuke ideeën geven om te sporten. Het is vooral leuk om met een klasje mee te doen, bijvoorbeeld voor Zumba. Zo heb je niet het gevoel dat je alleen sport. Voel je je toch eenzaam? Dan kun je natuurlijk altijd videobellen tijdens het sporten met een vriendin die hetzelfde voornemen heeft als jij en zich dus ook in het zweet werkt. Stem je schema op elkaar af en ga lekker samen sporten. Het enige dat je nodig hebt voor het sporten, is goede sportkleding en een internet abonnement – en laten we eerlijk zijn: dat heeft iedereen. Voor sommige filmpjes heb je daarnaast een yogamat nodig en/of gewichten.

Zet het in je planning

Waarom vandaag sporten als het ook morgen kan? Als je dat weleens denkt, ben je zeker niet de enige. Dit is echter wel de attitude die ervoor zorgt dat je trainingsschema al snel in de vergetelheid raakt. Zet je workouts daarom in je planning! Plan sporten niet om je andere activiteiten heen, maar plan je andere activiteiten om het sporten heen. Behandel je plan als een afspraak: doe het om een bepaalde tijd en zeg het niet af, tenzij het echt niet anders kan!

Maak ruimte

Je kunt natuurlijk niet vrij bewegen als je geen ruimte hebt. Daarom zal je eerst moeten kijken waar je gaat sporten. Misschien heb je een ruime zolder of kelder waar niet zoveel instaat. Dan is een sportruimte natuurlijk zo gecreëerd. Als je die luxe niet hebt, kun je altijd in de woonkamer sporten. Schuif de bank wat naar achter, zet de koffietafel wat opzij en voilà. Jij kan lekker sporten!

Beloon jezelf

Ben jij echt niet vooruit te branden? Dan kan het nut hebben om met een beloningssysteem te werken. Spreek bijvoorbeeld af dat als je vier keer hebt gesport deze week, je vrijdag een pizza mag bestellen. Lekker! Wil je het echt gezond houden? Ga dan voor een andere beloning. Bestel bijvoorbeeld na een maand sporten die geweldige tas die je eigenlijk niet nodig hebt, maar heel graag wil hebben.

.

Pin It