Rubriek

Beauty nieuws

Rubriek

Het klinkt waarschijnlijk niet erg aantrekkelijk om koud te gaan douchen. Echter brengt dit velen voordelen met zich mee en uiteindelijk zult u gewend raken en een koude douche. Ik geef u de voordelen van koud douchen en wie weet haal ik u wel over om dit eens te proberen.

Goed voor haar en huid

Een warme of hete douche kan erg schadelijk zijn voor haar en huid en het kan hierdoor ook uitdrogen. Door koud te gaan douchen zal de huid dus niet uit gaan drogen maar ook heeft het een ander voordeel. Door het koude water zullen spieren en bloedvaten samen trekken, de poriën sluiten daardoor beter af en het vuil blijft buiten. Koud douchen helpt volgens sommige ook tegen cellulitis.

Weerstand verbeteren

Als u een lage weerstand heeft doet u er verstandig aan om koud te douchen. Door de schok van het koude water zal het immuunsysteem geprikkeld worden. Hierdoor zal de productie van witte bloedcellen verhogen en zal het bloed ook effectiever naar belangrijke organen organen gepompt worden.

Bent u een koukleum?

Als u het vaak snel koud heeft is dit misschien wel de oplossing. Nou klinkt dit misschien een beetje gek maar op langer termijn zal dit werken. De meeste vetten in ons lichaam zijn witte vetten, dit komt omdat ons lichaam niet vaak blootgesteld wordt aan extreme kou of hitte. Als we het koud hebben trekken we een dikke trui aan en gaat de verwarming omhoog. We douchen warm en als we naar buiten gaan gaat dit in een dikke winterjas. Door koud te douchen zal er meer bruin vet aangemaakt worden waardoor uw lichaam de temperatuur makkelijker kan regelen. Zo bestaat bij baby’s 5% van het lichaamsgewicht uit bruin vet om zichzelf op temperatuur te kunnen houden. Koud douchen zorgt er dus voor dat uw innerlijke thermostaat de temperatuur weer kan regelen.

Helpt tegen spierpijn

Als u net gesport heeft en u voelt nu al in uw spieren dat u morgen spierpijn gaat krijgen is het verstandig om koud te douchen. Door direct na een zware training koud te douchen gaat het bloed sneller stromen. Het bloed zorgt ervoor dat afvalstoffen uit de spieren afgevoerd worden. Doordat het bloed meer afvalstoffen af kan voeren zult u minder spierpijn hebben en helpt dit bij een goed herstel van de spieren.

Hoe te beginnen?

Als u normaal heel warm of heet doucht kan de overgang naar een koude douche heel groot zijn. Probeer eerst iets minder warm te douchen en stap daarna over op koud douchen. Als we gaan zwemmen en het water is koud twijfelt u waarschijnlijk om er in te springen, het kan makkelijker zijn als iemand u een zetje geeft. Bij douchen kan dit natuurlijk niet en moet u zich er echt toe zetten om dit te doen. Het beste is om volledig koud te douchen maar u kunt na een warme douche ook afsluiten met koud water om er zo aan te wennen.

De authentieke Oosterse massage is een eeuwenoude traditie die aanvankelijk is ontstaan om de werkers op de rijstvelden van hun pijn te verlichten. Van jongs af aan leren kinderen in de Oosterse cultuur de kneepjes van het vak en op deze manier wordt de traditie al jarenlang van familie tot familie doorgegeven.

Kennis over de balans in energiestromingen wordt in de Oosterse cultuur met de paplepel ingegoten; het is simpelweg onderdeel van het leven. In de loop van meer dan 3000 jaar hebben masseurs in het Oosten dan ook een diepgaande kennis van de energiebanen- en knooppunten in het lichaam opgebouwd. En dat maakt de Oosterse massage gewoon net even iets specialer.

Helende werking

Het is al langer bekend dat lichaam en geest met elkaar verbonden zijn op meer manieren die wij ons realiseren. We trekken bijvoorbeeld onbewust onze schouders op bij stress wat kan leiden tot hoofdpijn, spierpijn en andere klachten. Een goede Oosterse massage kan zeer helend werken bij deze klachten. Opgehoopte stress wordt uit de spieren gemasseerd waardoor afvalstoffen gemakkelijker worden afgedreven en onze emoties en energie weer soepel door kan stromen naar de plek waar het nodig is.

Natuurlijke oliën

Bij een goede massage worden geen chemische producten gebruikt. Natuurlijke oliën zitten namelijk vol voedingsstoffen en wordt van oudsher al gebruikt om huid en haar te bezorgen en te beschermen. Dit maakt het de perfecte basis voor een goede Oosterse massage.

Verschillende soorten Oosterse massage

Maar welke soorten Oosterse massage zijn er eigenlijk allemaal? Kun je wat meer energie gebruiken of hebben je spieren wat meer ontspanning nodig? De eeuwenoude, authentieke Oosterse massage werkt vooral met acupressuurpunten, rekkingen en strekkingen. Hierdoor ontspannen je spieren en krijgt de levensenergie ruimte om te vloeien. Specifieke massages richten zich op de knopen in de spieren. Nekpijn, rugpijn of vastzittende schouders worden met kracht los gemasseerd. Andere massages richten zich bijvoorbeeld op het zuiveren van afvalstoffen. Met behulp van een speciale Detox Oil wordt dan het zelfreinigingssysteem van je lichaam weer in balans gebracht.

Gewoon ontspannen

Als je al wel eens gemasseerd bent weet je hoe heerlijk het kan zijn. Natuurlijk is een massage ook zonder specifieke wensen gewoon enorm fijn. Een full body massage zorgt voor ontspanning voor lichaam en geest. Met natuurlijke oliën wordt je dan door professionele masseurs in volledige ontspanning gebracht. Mocht full body nu niet je ding zijn dan kun je natuurlijk ook gewoon voor een voet- en hoofdmassage gaan. Gewoon even lekker ontspannen, weg van het drukke dagelijkse leven en krachten opdoen voor een nieuwe week.

Zelf aan de gang

Ben je een masseur en wil je je graag verdiepen in de Oosterse massage? Ga dan eens op zoek naar een Vacature masseur bij een Oosters massage huis.

benen scheren

Even snel je benen scheren onder de douche met het scheermesje dat er al een maand ligt? Of pak je ‘stiekem’ het scheermesje van je vriend? Dames stop, ondanks dat ‘even snel onder de douche scheren’ makkelijk is, zorgt het niet voor mooie gladde benen. Door je benen niet op een juiste manier te scheren is de kans op wondjes, droge benen of andere minder mooie effecten groot. Om ervoor te zorgen dat jullie weer mooie gladde benen hebben, zet ik kort op een rijtje hoe je het beste kunt scheren.

Het juiste scheermesje
Het gebruiken van het juiste scheermesje is essentieel. Zorg altijd dat je een scherp en schoon scheermesje heb. Gebruik ook niet een standaard scheermesje of het mesje van je vriend, deze zijn namelijk niet aangepast aan de huid en het gebruik van de vrouw.

Scheerschuim

Zeep de benen goed in met een goede scheerschuim. Scheerschuim zorgt ervoor dat het mesje makkelijk over je been heen gaat en beschermt op deze manier de huid. De kans op wondjes of een geïrriteerde huid is hierdoor kleiner. Daarnaast is scheerschuim ook goed voor de verzorging van de huid.

Scheren
Dan is het tijd om te gaan scheren. Scheer eerst in dezelfde richtig als de haren. Vergeet tussendoor niet om je scheermes met warm water af te spoelen. Heb je je hele been geschoren, scheer dan nog een keer tegen de haar richting in. Mocht het scheerschuim al van je been af zijn, smeer dan nieuwe scheerschuim op je been, voordat je tegen de haargroei in gaat scheren.

Goede verzorging
Zijn alle haren weg? Spoel je benen dan goed af en smeer je benen in met een hydraterende crème.

Even snel je benen scheren onder de douche met het scheermesje dat er al een maand ligt? Of pak je ‘stiekem’ het scheermesje van je vriend? Dames stop, ondanks dat ‘even snel onder de douche scheren’ makkelijk is, zorgt het niet voor mooie gladde benen. Door je benen niet op een juiste manier te scheren is de kans op wondjes, droge benen of andere minder mooie effecten groot. Om ervoor te zorgen dat jullie weer mooie gladde benen hebben, zet ik kort op een rijtje hoe je het beste kunt scheren.

Het juiste scheermesje
Het gebruiken van het juiste scheermesje is essentieel. Zorg altijd dat je een scherp en schoon scheermesje heb. Gebruik ook niet een standaard scheermesje of het mesje van je vriend, deze zijn namelijk niet aangepast aan de huid en het gebruik van de vrouw.

Scheerschuim

Zeep de benen goed in met een goede scheerschuim. Scheerschuim zorgt ervoor dat het mesje makkelijk over je been heen gaat en beschermt op deze manier de huid. De kans op wondjes of een geïrriteerde huid is hierdoor kleiner. Daarnaast is scheerschuim ook goed voor de verzorging van de huid.

Scheren
Dan is het tijd om te gaan scheren. Scheer eerst in dezelfde richtig als de haren. Vergeet tussendoor niet om je scheermes met warm water af te spoelen. Heb je je hele been geschoren, scheer dan nog een keer tegen de haar richting in. Mocht het scheerschuim al van je been af zijn, smeer dan nieuwe scheerschuim op je been, voordat je tegen de haargroei in gaat scheren.

Goede verzorging
Zijn alle haren weg? Spoel je benen dan goed af en smeer je benen in met een hydraterende crème.

Nu het buiten steeds warmer word en we onze huid en ogen meer blootstellen aan de zon hebben we wat extra verzorging en bescherming nodig.

Zonnebrandcrème
Blijven smeren! herhaal dit vaker op een dag en smeer u opnieuw in als u in het water bent geweest. Producten met een SPF van minstens factor 20 word aangeraden. Hoe hoger de factor hoe beter deze jou beschermt tegen de zon.

Zonnebril
Zorg dat u een goede zonnebril heeft die uw ogen beschermt. Deze zonnebril moet een UV-filter hebben.

Zon
Zoek de zon niet op tussen 11 en 4 uur. Deze is dan op zijn sterkst en is super schadelijk voor uw huid. Zoek een lekker plekje op in de schaduw of zet een parasol neer. Let op! Denk niet dat u in de schaduw en onder een parasol u zelf niet hoeft in de smeren. UV stralen komen overal doorheen en u kunt nog steeds verbranden.

Bedek u zelf goed
Kleding is net zo effectief als zonnebrand crème dus wanneer u zich veel in de zon bevind vooral tussen 11 en 4 bedek u zelfs dan zo goed mogelijk. Vergeet hier bij ook uw hoed of bed niet die uw nek en gezicht bedekt

Ben jij bekend met de infraroodsauna? Misschien heb je hem wel eens gebruikt tijdens een dagje sauna in een wellness centrum. Steeds meer mensen ontdekken de voordelen van een infraroodsauna en schaffen er daarom een aan voor in huis. Niet zo’n gek idee. Want één van de voordelen is dat de infraroodsauna goed werkt tegen spier- en gewrichtspijn. Maar er is meer!

De infraroodsauna werkt, anders dan de traditionele kachelsauna’s, op infraroodstraling. De warmte in de sauna zorgt ervoor dat je bloedcirculatie goed op gang komt. Dat is fijn voor de huid en door het zweten raak je direct afvalstoffen kwijt. In de infraroodsauna wordt het meestal zo’n 40 tot 60 graden Celsius. Dat is een stuk minder warm dan in de traditionele sauna’s. Hierdoor houd je het langer uit en kan je rustig ontspannen.

Een ander voordeel van de infraroodsauna ten opzichte van de gewone sauna, is dat deze snel warm is. Je kan direct beginnen met je saunagang en het scheelt in energiekosten. Verder is de werking vrijwel hetzelfde: je lichaam gaat flink zweten en zoals we al eerder schreven, de bloedcirculatie komt op gang. Een half uur in de infraroodsauna biedt al verlichting bij spier- of gewrichtspijn.

Tips voor een saunagang in de infraroodsauna

  • Begin rustig en bouw de duur van je sessie langzaam op
  • Drink van tevoren en achteraf genoeg water
  • Neem vooraf een douche, hierdoor zweet je beter
  • Pak na de saunagang een korte lauwe douche om af te koelen

Wil je meer informatie over de infraroodsauna? Of denk er je erover om er één aan te schaffen? Klik dan hier: infraroodsauna.

Foto: Amazon.com

De zomer komt er weer aan en het wordt buiten warmer. Dit is heerlijk wanneer u in het weekend lekker op het terras kunt zitten en niet hoeft te werken. Maar wanneer u naar school gaat of moet werken kan dit heel vervelend zijn. 

Dan heb ik het met name over zweten. Er is niks vervelender dan u zelf te ruiken. Dit vooral omdat u weet hoe erg het ruikt bij iemand anders die naast u staat die zweet. Zo denken mensen dus ook over u wanneer u ruikt naar zweet. Wanneer u veel last heeft van transpireren heeft u zeker iets aan de volgende tips!

Tips:

  • Draag kleding die gemaakt zijn van natuurlijk materiaal zoals linnen en katoen. Deze stoffen ademen waardoor u het minder  snel warm krijgt.
  • Probeer wijdere shirtjes te dragen. Shirtjes die meteen aansluiten op uw huid zullen eerder gaan ruiken.
  • Probeer met warm weer iedere dag of misschien zelf ’s ochtends en ’s avonds te douchen. Dit hoeft niet lang en kan zonder uw haren te wassen.
  • Was uw oksels 2 keer per dag met neutrale zeep en probeer de oksels haar vrij te houden. Uw okselharen houden vocht en bacteriën vast en zorgen voor een vervelend luchtje.
  • Laat uw oksel goed drogen na het wassen! Zo hecht de deodorant beter. En geef de deodorant ook weer de kans om te drogen.
  • Trek elke dag een schoon shirt aan. Oud zweet ruikt namelijk veel viezer dan vers zweet. Ook is het natuurlijk veel frisser. Wanneer u echt veel zweet kunt u natuurlijk ook altijd een extra shirt in uw tas doen, voor het geval dat.
  • Zorg dat u altijd deodorant bij u heeft.
  • Zorg dat u goede deodorant heeft. Bijvoorbeeld een deodorant waar ‘anti-perspirant’ of ‘anti-transpirant’ op staat van een goed merk.
  • Zweet je vaak ’s ochtends doordat u veel moet haasten? Sta dan iets eerder op zodat u rustig aan kunt doen.
  • We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar drink genoeg water!

Ruwe handen zijn niet zo charmant, vooral bij de vrouw niet. In de winter kun je er soms helaas niet omheen. Het is koud en je handen worden droog. Hoe zorg je er dan voor dat je handen lekker zacht worden zonder kloven? Het is makkelijker dan je denkt!

Handcrème
Een handcrème is natuurlijk best voor de hand liggend. Het is handig om er altijd een bij je in de tas te hebben. Er zijn verschillende soorten handcrèmes, voor elk type handen, ook die van jou!

Scrub
Voor zijdezachte handen moeten wij onze handen twee keer per week scrubben. Door te scrubben verwijder je de oude huidcellen en komen er nieuwe voor in plaats. Een scrub voor je handen kun je gewoon kopen in de winkel, maar zelf maken is net zo makkelijk!
Met zeezout en olijfolie of amandelolie, heb je zo een eigen scrub. Spoel je handen na het scrubben met lauwwarm water. Smeer je handen in met een voedende lotion na het scrubben.

Simpele en snelle tips voor zijdezachte handen!

Je gaat een dag werken en bent ’s ochtends super druk met opmaken omdat je er tip top in orde uit wilt zien. Je loopt ’s middags langs een spiegel en ziet dat je werk van deze ochtend weer eens voor niks is geweest. Hetzelfde geldt ook voor een avondje stappen. Ik bedoel kijk maar naar de foto’s van het begin van de avond en naar die van het eind. Zegt genoeg of niet?
En om je nou de hele dag steeds opnieuw op te moeten maken en er vervolgens bij te lopen als een poederdoos is ook geen pretje.

Daarom een opsomming van tips die je een handje kunnen helpen!

  1. Reinig je huid ’s ochtends! Als je slaapt maakt je huid talg aan waardoor je huid vetter wordt. Dit zorgt ervoor dat je make-up er makkelijk afglijdt.
  2. Scrub regelmatig je huid. Hoe gladder de huid, hoe beter je make-up aan kunt brengen en hoe langer het blijft zitten.
  3. Gebruik hierna ook een dagcrème, dit zorgt ervoor dat als je foundation op doet je geen velletjes ziet en het tenslotte ook niet direct in je poriën intrekt, wat je helpt puistjes te voorkomen!
  4. Gebruik een primer. Naast dat het je wallen en oneffenheden mee kan verbergen is het ook een goede make-up basis.
  5. Gebruik longlasting make-up. De naam zegt het eigenlijk al.
  6. Voor lippenstift, gebruik lipliner! Door dit als basis op te doen blijft je lippenstift veel langer zitten.
  7. En als laatst gebruik je natuurlijk poeder en/of spray dat er voor zorgt dat je make-up langer blijft zitten.

Het belangrijkste is toch wel: zit niet te veel aan je gezicht! Ja, het is ook heel verleidelijk en je doet het zonder dat je het door hebt maar hierdoor gaat make-up er veel sneller vanaf.

Je kent het vast wel. Je hebt net je nagels gelakt en je moet weg of gewoon geen tijd om anderhalf uur stil te gaan zitten tot ze zo danig zijn opgedroogd dat je weer iets kan gaan doen. En dan uiteindelijk, ja hoor je stoot je nagel, en kan weer opnieuw beginnen.

Hiervoor heb ik een paar handige tips die het drogen van je nagels wellicht wat kan versnellen zodat je minder lang hoeft te wachten.

  1. Houd je nagels onder een koude kraan. Pas wel op dat je de straal niet te hard zet, anders kun je als nog opnieuw beginnen.
  2. In winkels zijn sneldrogende sprays en druppels te vinden. Deze verkorten de wachttijd en werken heel goed!
  3. Er zijn apparaatjes die je nagels sneller laten drogen. Dit heten nagel drogers je hebt ze in alle prijsklasse.
  4. Houd je nagels in een bak met ijswater. Vul voor je gaat lakken een bak met koud water en doe hier ijsklontjes bij in. Leg hier na het nagels lakken je vingers in.
  5. Ja dit werkt echt! Leg je handen een maar minuten in een vriezer. Door de kou droogt je nagellak sneller.
  6. Gebruik een föhn en zet deze op de koude stand, een ventilator werkt ook. Dit gaat sneller dan blazen.

Wat natuurlijk altijd het beste werkt is om ook hele dunnen laagjes nagellak aan te brengen en de volgende er pas weer op te doen als die er onder goed droog is. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!

Pin It