Yoga

Wat zijn de voordelen van Yoga in de buitenlucht

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Bent u ook een yoga liefhebber? Dan is het nu ook weer tijd om lekker naar buiten te gaan en daar uw yogasessie te doen. Het buiten beoefenen van yoga heeft ook voordelen. Wij hebben de voordelen voor u op een rijtje gezet.  

1. Natuurlijke geluiden zijn rustgevend

Wanneer u naar buiten gaat voor de yoga dan is het aan te raden dit op een rustige en natuurlijke plek te doen. Bijvoorbeeld op een open plek in het bos. Het uitzicht kan natuurlijk al rustgevend werken, maar ook de natuurlijke geluiden van vogels, geruis van wind door de bomen en stromend water hebben een rustgevende werking op het brein. Naast het geluid kan ook de geur van de natuurlijk stress verminderd werken.

2. Lagere hartslag in de buitenlucht

We ventileren natuurlijk thuis ook veel. ’s morgens en ’s avonds even de ramen openzetten, maar het effect van buitenlucht is binnen toch lastig na te bootsen. De buitenlucht en een natuurlijke omgeving zorgt voor minder spierspanning, lagere hartslag en een lagere bloeddruk. Dit effect is vaak al binnen een paar minuten merkbaar. Combineer dit met de juiste ademhaling en je haalt veel energie uit de oefening en de natuur.

3. Zon zorgt voor vitamine D

Vitamine D draagt bij aan een goede gezondheid. De zon is hier een belangrijke bron van. Dus wanneer u tot u zelf komt tijdens de Yoga kan de zon er tegelijkertijd voor zorgen dat er meer vitamine D wordt aangemaakt. Deze vitamine zorgt voor hogere weerstand en sterkere botten. We kunnen dus wel zeggen dat vitamine D onmisbaar is. Het kan botontkalking en osteoporose voorkomen of verminderen. Een kwaal die veel voorkomt bij vrouwen boven de 50 jaar.

4. Het weer is goed voor het immuunsysteem

Het is natuurlijk niet altijd zonnig en lekker weer, maar dit hoeft geen reden te zijn om niet naar buiten te gaan voor de Yoga. Ook andere weertypes kunnen bijdragen aan een beter immuunsysteem. Zo kan een beetje kouder weer of lichte regen er voor zorgen dat je lichaam went aan temperatuurverschillen en zich hier beter op leert aanpassen. Wanneer je immuunsysteem hoger is de kans op het oplopen van een griep ook weer kleiner.

5. Leer de natuur kennen

Het is goed om naast de yoga ook te genieten van de natuur. Wanneer u ’s morgens vroeg naar het bos gaat dan is de kans groot dat u naast een prachtige ochtendzon ook kennis maakt met de diverse diersoorten die leven in het bos. Neem plaats tussen de eekhoorns en herten en maak uw yogasessie nog bijzonderder.

.

Pin It