Health Sinds 1999 uw gezondheidsgids en zoekmachine

Tips: 30 minuten per dag bewegen

Dagelijks zouden we minimaal 30 minuten moeten bewegen. Dit is niet voor iedereen in zijn of haar schema in te plannen. Daarom hier een paar tips hoe u tussendoor toch aan die 30 minuten per dag kunt komen!

Tips

  • Laat de hond eens wat langer uit. Heeft u er zelf geen? Uw buren zullen het vast niet erg vinden al u hun hond wilt uitlaten.
  • Ga in plaats van de bus of auto met de fiets naar uw werk of school toe.
  • Kijk in uw omgeving of er sportscholen of verengingen zijn die proeflessen hebben. Zo kunt u kijken wat u echt leuk vindt. Wanneer u iets echt leuk vindt gaat u ook sneller en langer sporten.
  • Deze heeft u vast wel vaker gehoord. Maar neem de trap in plaats van de roltrap of lift. Het verschil is echt te zien.
  • Ga in uw pauze een blokje om. Vindt u dit saai? Vraag dan gezellig een collega mee!
  • Door klusjes in huis te doen zoals afstoffen, stofzuigen, tuinieren of de auto te gaan wassen bent u goed in beweging en verbrandt u calorieën!

Zoals u kunt lezen is er genoeg te doen en nu aan de slag!

Geplaatst door