Health Sinds 1999 uw gezondheidsgids en zoekmachine

Blijf met deze 4 tips in shape

Inmiddels zijn er al heel wat bikinidagen geweest deze zomer, dus hopelijk was je op tijd in shape voor de zomer! Wil je ook na de zomer je mooie bikinifiguur behouden? Dan hebben wij 6 tips om lekker in shape te blijven!

  1. Onze eerste tip is natuurlijk beweging. Het verbranden van calorieën is beter dan ze niet te eten. Ben je al in shape dan is het niet perse noodzakelijk om zware sportieve trainingen te doen, maar probeer wel de 30.000 stappen per dag vol te maken en minimaal 30 minuten te bewegen per dag. Op deze manier blijft je verbranding op peil en komen de kilootjes niet zo snel meer terug.
  2. Blijf eten! Vaak wordt er gedacht dat minder eten de manier is om af te vallen of om niet aan te komen. Natuurlijk speelt voeding hier een rol in, maar niet meer eten of veel minder calorieen eten dan dagelijks is aanbevolen kan juist averechts werken. Je lichaam raakt dan namelijk in paniek en gaat alles wat er aan calorieen in je lichaam komt extra goed vast houden. Het kan dus zelfs zo zijn dat wanneer je minder gaat eten je juist aankomt in plaats van afvalt. Wel kun je er voor kiezen om een paar maaltijden te vervangen door maaltijdvervangers. Op deze manier krijg je wel voldoende voedingsstoffen binnen, maar bijvoorbeeld niet te veel vet. Een expert in maaltijdvervangers is Orangefit.
  3. Neem voldoende rust en voorkom stress: ‘Stress verhoogt het hormoon cortisol en dat zorgt er weer voor dat je lijf meer vet opslaat en spiermassa afbouwt. Zorg dus voor genoeg goede slaap, let op je ademhaling en voorkom stressvolle situaties. Vindt je het lastig om tot rust te komen overweeg dan eens om u op te geven voor een yoga cursus. Je leert dan bepaalde oefeningen om tot rust te komen. Zorg voor de juiste yogakleding en een matje en je komt heerlijk tot rust.
  4. Blijf je lijf hydrateren. Zo blijft je huid strak en soepel en krijgen ook je spieren voldoende vocht, zodat je spierafbraak voorkomt.

 

Geplaatst door