Sportvoeding

Wat kunnen we het beste eten voordat we gaan sporten?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Wanneer we gaan sporten hebben we soms extra energie nodig om de training perfect te laten verlopen. Het kan ook zijn dat u meer spieropbouw zou willen en voeding kan hier ook een handje bij helpen. Door op uw eten te letten voor dat u  gaat sporten kan dit uw work-out dus beter maken.

Eet niet vlak voor het sporten

U kunt beter niet te veel eten voordat u gaat sporten. Om het eten te kunnen verteren moet er constant bloed naar de maag en darmen worden gepompt. Wanneer u gaat sporten heeft de rest van het lichaam ook bloed toevoer nodig waardoor dit in de knel kan komen. De maag en darmen zullen minder bloed krijgen waardoor u last van uw maag kunt krijgen. U kunt beter een kleine portie of een lichte maaltijd eten voor het sporten.

Wat kunt u eten voor het sproten?

Het is uiteraard belangrijk om er wat tijd tussen te laten maar er zijn een aantal dingen dat goed is om te eten voor het sporten

  • Havermout
    Havermout geeft geleidelijk zijn energie af en kan zo ervoor zorgen dat u tijdens de workout voldoende energie behoudt.
  • Banaan of appel
    Heeft u even een energie boost nodig dan kan dit fruit helpen. Ze geven snel energie af en u verbrandt dit tijdens het sporten vrij snel.
  • Griekse Yoghurt
    In Yoghurt zit veel proteïne wat er voor zorgt dat spieren sneller herstellen. Dit wordt dan ook vooral gegeten bij krachttrainingen zodat de spieren snel weer sterk zijn.
  • Cafeïne
    Een kopje koffie of groende thee geeft u een enorme boost. Dit zullen uw sportprestaties verbeteren en zo kunt u meer uit uw training halen.
  • Gekookt eitje
    Ei zit vol met eiwitten, vitamines en mineralen. Dit wordt gebruikt op spieropbouw te stimuleren dus wanneer u met gewichten bezig bent is dit een goede optie om te eten voor het sporten.

Wat kun je beter niet eten?

Als u lekker wilt gaan sporten is het goed om ook een aantal dingen te mijden. ZO kunt u beter pitten en gekruid eten vermijden. Dit geldt ook voor romige sauzen an koolzuurhoudende dranken. Dit kan namelijk zorgen voor maagzuur tijdens het sporten en daar zitten we allemaal niet op te wachten.

Door voeding kunt u uw sportsessie dus flink verbeteren.

.

Pin It