Menu
Duurzaam

Lijst A-merken met biologisch assortiment groeit

De lijst met A-merken die een biologische variant op de markt brengen wordt steeds langer. Na een eerder experiment met biologische appelmoes heeft HAK sinds enkele maanden diverse biologische groenten in het assortiment zitten. Who’s next?

A-merken benutten biologisch vaker als merkversterking, wat laat zien dat de biologische landbouw volwassen is geworden. Op de website van HAK valt te lezen: ” (…) geteeld met respect voor de natuur en met de grootste zorg en aandacht bereid. En dat proeft u! Want de boer heeft zo weinig mogelijk aan deze (…bijvoorbeeld Rode Kool met Appeltjes, red.) toegevoegd, maar de natuur des te meer. Het resultaat is een rijk product met volle smaak. ”

Andere A-merken die in de afgelopen jaren zijn gestart met biologische varianten, zijn bijvoorbeeld:

Almhof (zuivel)
Alpro (sojaproducten)
Arla (zuivel)
Beemster (kaas)
Boerenland (zuivel)
Bonduelle (conserven)
De Koningshoeven (trappistenbier)
Dr. Oetker/Koopmans Professioneel (o.a. poffertjes, pannenkoeken)
Grand Italia (pasta’s)
Gulpener (pilsener)
Haribo (snoep)
Heinz (ketchup)
Hero (sappen en jams)
Hipp (babyvoeding)
Hollandia (matze crackers)
Iglo (diepvriesgroenten)
Knorr (sauzen)
Koopmans (tarwebloem, pannenkoekenmix)
Kwekkeboom (kroketten)
Lassie (quinoa en bulgur)
Maggi (bouillon voor groothandels)
Oerbrood (brood)
Olvarit (babyvoeding)
Penotti (chocopasta)
Remia (sauzen)
Ritter Sport (chocola)
Senseo (koffie)
Spontin (frisdranken)
Struik (vlees)
Tchibo (koffie)
Unox (soepen)
Van der Meulen (beschuit en toast)