Menu
Duurzaam

Broodje gezond de meest populaire vega-lunch

Het broodje gezond bleek bij een verkiezing van favoriete vegalunch, gehouden door de Vegetariërsbond, het meest populair.

Ruim 30% van de stemmen gingen naar deze klassieker, die daarmee onder andere de champignonomelet en het broodje met houmous ruim achter zich hield. Enkele honderden mensen brachten hun stem uit. De verkiezing stond in het teken van de campagne Eat Green at work. Een campagne die op eenpositieve manier een vegetarische lunch op het werk promoot. De Vegetariërsbondcampagne voert een actie om ten minste één keer per week de vegetarische lunch op werk te promoten. “Het is verrassend dat mensenbij een verkiezing van favoriete vegalunch voor deze all time classic kiezen,want er is namelijk zoveel meer lekkers te doen met vegetarisch eten. Maar waarschijnlijk is het aanbod nog niet heel erg ruim in de bedrijfsrestaurants. We hopen met de campagne EatGreen at work bij te dragen aan een beter aanbod”, aldus Floris de Graad, directeur van de Vegetariërsbond.

De campagne Eat Green werd vorig jaar februari officieel gelanceerd en is sindsdien een groot succes. Er zijn inmiddels al meer dan 220.000 informatiefolders verspreid en vrijwel alle grote bedrijfscateraars hebben zich achter de campagne geschaard.