Gokken

Zes oefeningen tijdens het online gokken of computeren

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Online gokken is spannend. Als we iets spannend vinden, verkrampen onze spieren en nemen we een ongezonde houding aan. Daarom is het belangrijk om oefeningen te doen tijdens het computeren of het online gokken. Tot slot is er ook een oefening voor wie al handklachten heeft.

Met de voeten trappen

Om deze oefening uit te voeren, kan men gewoon blijven zitten. Deze oefening is tijdens het spelen uit te voeren. Plaats de beide voeten op de grond en sla ze snel op en neer. Het lijkt dan net alsof er ter plaatse gelopen wordt. Begin traag en drijf de snelheid op. De hartslag zal stijgen en daarna zullen ook de beenspieren wat pijnlijk worden. Toch is dit een goede oefening om de beenspieren te trainen.

Deze oefening maakt wel een beetje herrie, maar is de moeite waard. Dankzij deze oefening gaat de conditie een stukje vooruit, zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen.

In de ‘bidpositie’ zitten

Deze oefening kan prima tijdens een potje online Blackjack uitgevoerd worden: de bidpositie. Zit rechtop en plaats de voeten naast elkaar op de grond. Breng daarna de handen samen, alsof men moet bidden. Druk de beide handen zo hard mogelijk tegen elkaar. Geef niet op en houd dit ongeveer 10 tot 30 seconden vol. Langer is ook een goed idee. Laat daarna helemaal los. Herhaal dit een aantal keren, zonder de aandacht voor het spel te verliezen.

De schouders strekken

Als we naar een scherm kijken, zitten we gebogen voor het scherm. Dit is funest voor de spieren en pezen in onze schouders. Daarom is het een goed idee om de schouders te strekken. Haal de schouders omhoog en houd ze daar vast. Doe dit enkele seconden. Laat daarna weer los en herhaal deze oefening vijftien keer.

Deze oefening kan ook uitgevoerd worden door de schouderbladen achteruit te drukken, totdat ze elkaar bijna raken. Houd de schouderbladen daar een paar seconden. Daarna kunnen de schouderbladen weer los. Voer deze oefening een aantal keren uit.

Elleboog naar de knie

Tussen de spellen door kan deze oefening worden uitgevoerd. Het is geen optie om door te blijven spelen terwijl deze oefening wordt uitgevoerd. Dit is een wat uitgebreidere oefening.

Ga rechtop in de stoel zitten en plaats de handen aan de zijkant van het hoofd. Breng de elleboog naar de tegenovergestelde knie. Breng de linkerelleboog bijvoorbeeld naar de rechterknie, terwijl deze omhoog wordt gebracht. Bewaar de positie even en ga dan weer recht zitten. Voer de oefening nogmaals uit, maar dan in de tegengestelde positie.

Houd er rekening mee dat deze oefening in kleine stappen uitgevoerd moet worden. Maak geen grote bewegingen met de armen en benen.

De polsen draaien

Het blijven typen in de chat van het casino, of het aanklikken van kaarten met de muis: we gebruiken de polsen meer dan gewenst. Dat levert vroeg of laat klachten op. Probeer daarom deze oefening eens.

Laat de armen hangen langs het lichaam of op schoot. Maak met de handen en polsen daarna een cirkelbeweging. Doe dit eerst de ene kant op, en daarna de andere kant. Met deze oefening wordt de bloedsomloop en de soepelheid in de polsen verbeterd.

Vuist maken

Wie al last heeft van een pijnlijke hand door een overdaad aan computeren of met de smartphone bezig zijn, kan het best een vuist maken. Ga hiervoor rechtop staan of zitten.

Steun bij voorkeur met de onderarm op tafel. Er kan ook een stoelleuning gebruikt worden. Neem nu een zachte bal in de pijnlijke hand. Probeer afwisselend krachtig in het balletje te knijpen en daarna weer te ontspannen. Doe dit tien keer achter elkaar. Dit noemen we een sessie.

Voer deze sessie twee keer per dag uit. Denk erom dat de oefening begint met gespreide vingers.

Op deze manier blijf je in elk geval fit tijdens het gokken.

.

Pin It