Haar

Voeding dat goed is voor gezond haar

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Heeft u een prachtige haardos en wilt u deze graag behouden? Dan is goede verzorging van het haar belangrijk. Dit kan natuurlijk door het te wassen met de juiste shampoo. Het te voeden met een conditioner, maar ook het eten van het juiste voedsel kan zorgen voor een gezond haar. 

Gezonde vetten en mineralen

Uw haar wordt erg blij van voedsel dat veel gezonde vetten en mineralen bevat. U moet hier niet denken aan een vette hap, zoals een frietje, maar bijvoorbeeld een vette vissoort. Dit is dan weer erg goed. Ook noten en zaden met Omega-3 is heel goed voor gezond haar.

Vitamine C voor gezond haar

Deze vitamine is goed voor uw huid, maar ook voor uw haar. U krijgt meer vitamine C binnen wanneer u voldoende bladgroente eet. U kunt hierbij denken aan sla, maar ook spinazie is hier goed voor. Deze laatste bevat ook veel ijzer en ook dit is goed voor haar en lichaam.

Proteïne

Ons haar is opgebouwd uit proteïne, keratine genaamd. Heeft u hier een tekort aan dat zal dit zijn invloed hebben op uw haar. Het zal minder dik aanvoelen en ook minder glanzen. Heeft u meer proteïne nodig dan kunt u dit aanvullen met eiwitrijke producten. Bijvoorbeeld eieren, maar ook yoghurt is goed voor de proteïne. Het helpt tijdelijk beschadigde delen van het haar te herstellen door gaten in de cuticula op te vullen. En het houdt het haar gehydrateerd door het verlies van water uit het haar te beperken.

Oesters

Tot slot, oesters. Deze houden uw haar ook gezond. Het is niet alleen goed voor uw liefdesleven, maar ook voor uw haar. Oesters bevatten zink, dit is enorm belangrijk voor je haar en zorgt ervoor dat uw haar minder snel splijt. Zink zit overigens ook verwerkt in rund- en lamsvlees, dus hier kunt u ook mee variëren.

Helpen deze haartips niet. Overleg dan even met de kapper wat de oorzaak zou kunnen zijn dat uw haar splijt, minder glanst of soms zelfs afbreekt. De kapper kan u dan nog helpen met andere adviezen.

.

Pin It