Eten voor een gezonde levensstijl!

Wat kun je nou het best eten als je een gezonde levensstijl wilt hebben? Hiervoor heb je echt niet altijd superfoods nodig en hoeft ook niet heel erg duur te zijn. Zo zou je dag er bijvoorbeeld uit kunnen zien.

Ontbijt
Laat brood liggen en ontbijt met een bakje kwark, yoghurt, brinta of havermout. Deze kun je aan aanvullen met fruit, noten en muesli. Ook een eitje bij je ontbijt kan geen kwaad.

Let er wel op welke muesli je koopt! Hier kunnen heel veel suikers en andere chemische stoffen aan toegevoegd zijn. Je kunt het best een zak kopen met alleen maar granen en deze zelf aanvullen met rozijnen en noten. In de krokante muesli ook wel cruesli genoemd zit heel veel suiker. Deze kun je het best achterwege laten.

Lunch
Lunch kan bestaan uit weer een gekookte eitje met bijvoorbeeld een boterham (Volkoren of spelt) met pindakaas, kip- of kalkoenfilet. Eigenlijk alles wat niet veel suikers en koolhydraten bevat. Je kan hier ook wat groenten of fruit eten. Bijvoorbeeld een heerlijk rijkgevulde salade.

Diner
Voor het diner kun je kiezen voor vette vis zoals zalm, haring of tonijn. Mager vlees zoals kip en tartaar eten. Met voldoende groente met bonen, linzen of andere peulvruchten. Wees terughoudender met pasta, rijst en aardappelen.

Tussendoortjes
Voor tussendoor kunt u zich het best houden aan noten en fruit. (bij net alleen de ongezouten, ongebranden en overhitte). Eet dit wel met maten, denk niet dat omdat het gezond is u het onbeperkt kunt eten. Ook hier zitten suikers en koolhydraten in. Hou de noten bijvoorbeeld op 2 handjes per dag.

Vruchtensap uit pak is af te raden. Hier zitten vaak toegevoegde suikers in. Wel is het goed om deze zelf te maken.

Wanneer je een gezonde levensstijl aanhoud zul je merken dat je er beter uit gaat zien, je beter gaat voelen en met sporten je ook een gezond gewicht zult krijgen

The post Eten voor een gezonde levensstijl! appeared first on Beautygeheim.nl.

Geplaatst door