4 tips om meer te bewegen op de werkvloer

Als je graag fit blijft, dan is het natuurlijk heerlijk op de fiets op lopend naar je werk te gaan. Op deze manier ben je verzekerd van een dagelijkse work-out, en kun je met een fris hoofd de dag beginnen. Maar als je een hele werkdag achter een kantoor zit, ben je meestal niet in staat om te bewegen. Althans, dat is onze vastgeroeste aanname. In dit artikel leggen we echter uit dat dat ook heel anders kan!

Tip 1: de deskshaper, ook wel bekend als de stoelfiets

Met de deskshaper, een handig apparaat dat je onder je bureau kunt opbergen of in je fietstassen mee kunt nemen, wordt bewegen op de werkvloer haalbaar en comfortabel. Je plaatst de deskshaper onder je bureau, zet je voeten op de pedalen, en begint een peddelende beweging te maken. Op de meeste deskshapers kun je zien hoeveel calorieën er zijn verbrand, en hoeveel omwentelingen je ondertussen hebt gemaakt. Ook je armen kun je sterk en soepel houden tijdens het werk. Plaats de deskshaper hiervoor op je bureau, zet je handen op de pedalen, en kies de weerstand die voor jou prettig voelt.

Tip 2: kracht, rust en creativiteit

De deskshaper is kortom de beste manier om je lichaam fit en strak te houden. Om je spieren de training te geven die ze nodig hebben om de broodnodige kracht op te bouwen. Maar dat is nog niet alles. Door de rust en ontspanning die het bewegen tijdens het werken veroorzaakt, zal je geest meer in balans komen, en zal je betere en creatievere ideeën ontwikkelen. Niet slecht voor je carrière kortom. Ook zal je merken dat je na een dag hard doorbijten minder moe bent dan normaal. Hierdoor zal je als je thuis bent niet futloos in een stoel neerzakken, maar tijd hebben om aan je hobby’s of geliefden te besteden.

Tip 3: ga tijdens je lunchpauze even naar buiten

Bij de meeste werkgevers heb je recht op 30 of 60 minuten lunchpauze. Deze pauze leent zich uitstekend om even naar buiten te gaan en een frisse neus te halen. Wissel een lunch in de kantine of achter je bureau een keer af met een wandeltocht door de buitenlucht. Vergeet niet om je lunch in de ochtend alvast klaar te maken!

Tip 4: neem de trap in plaats van de lift

Werk je in een gebouw met meerdere verdiepingen? Maak gebruik van de trap in plaats van de lift. Traplopen is goed voor je conditie. Moet je vaak koffie halen op de tweede verdieping? Neem dan lekker de trap om in beweging te blijven.

Met de deskshaper maak je optimaal gebruik van de uren die in jouw dag zitten. Bewegen op de werkvloer is de beste weg om je fit, wakker, sterk en opgewekt te blijven voelen.

Geplaatst door