Health.nl Sinds 1999 uw gezondheidsgids en zoekmachine

Met deze tips zult u meer groente eten

Beweeg voldoende en eet gezond, deze tips vliegen ook u waarschijnlijk vaak om de oren. Bij gezond eten hoort natuurlijk ook het eten van groente. Misschien eet u dagelijks al veel groente of wilt u juist wat meer groente eten maar weet u niet precies hoe. Ik geef u graag een aantal tips om meer groente te gaan eten.

Maak een concreet plan

Wat gaat u wanneer eten? Maak voor elke week een maaltijd plan. Beschrijf per dag wat u tijdens het ontbijt, de lunch en het avond eten wilt eten. Scan eerst de aanbiedingen bij de plaatselijke supermarkt of groenteboer zodat u weet welke groente er in de aanbieding zijn. Het doornemen van de aanbiedingen scheelt niet alleen in de portemonnee maar kan ook inspiratie geven voor uw maaltijdplan. Door vooraf te weten welke groente u nodig heeft kunt u ze vers in huis halen en zult u ze ook echt dezelfde week moeten opeten anders gaat het kapot, zonde natuurlijk!

Groente als tussendoortje

Een avondje borrelen op z’n tijd hoort er ook bij. De tafel staat vol met allerlei lekkernijen. Ook tijdens het borrelen of als tussendoortje tijdens uw werkdag kunt u extra groente binnen krijgen.  Snacktomaatjes, komkommer, wortel en paprika zet u in een handomdraai op tafel. Tijdens uw werkdag kunt u een extra bakje meenemen met gesneden groente, heerlijk om in de pauzes op te eten en zo heeft u toch weer wat extra groente binnen per dag. En met dit warme weer heerlijk zo’n koel tussendoortje.

Maak uw favoriete gerecht met extra groente

Voor veel mensen zijn er een aantal gerechten die wekelijks terugkeren op het menu. Durf te experimenteren met uw gerechten. Voeg extra groente toe aan uw aardappelgerecht of vervang een deel van het vlees voor een 2e groente naar keuze. Ga voor courgette spaghetti of maak een saus zelf van gepureerde groente. Kleine aanpassingen in uw gerechten zullen er toe leiden dat u automatisch meer groente gaat eten.

Groentes zijn gezond. Ontdek nieuwe groente en gerechten en u zult zien dat u ongemerkt steeds meer groente binnenkrijgt.

Geplaatst door