Menu
Gezondheid

Eerste landelijke campagne voor microkrediet, gemaakt met microkrediet

Oikocredit lanceert de eerste landelijke reclamecampagne voor microkrediet. Met de campagne laat de sociaal investeerder de essentie van zijn werk zien: ondernemende mensen toegang geven tot passende financiële diensten. Drie ondernemers uit het armste land ter wereld werkten mee aan de campagne voor het Nederlandse publiek.

Bij Oikocredit, wereldwijd één van de grootste kapitaalverstrekkers in de microfinancieringssector, gaan sociaal en financieel rendement al veertig jaar hand in hand. Volgens Hann Verheijen – directeur van Oikocredit Nederland– een mooi moment om het Nederlandse publiek ervan te overtuigen dat sociaal beleggen ertoe doet. Vooral in de tijdgeest waarin niet alleen financieel, maar ook sociaal rendement voor veel mensen een belangrijk aspect van beleggen is.

De campagne werd mede ontwikkeld door Freda Chingwe, Innocent Kamula en Benji Abi, drie creatieve ondernemers uit Blantyre, Malawi. Gefinancierd met microkrediet kochten ze een camera, een laptop en andere middelen om het materiaal voor de campagne te maken. “Het resultaat is geweldig! Het vertelt met prachtige beelden wat Oikocredit al veertig jaar doet: vertrouwen op en investeren in ondernemerschap. Freda, Benji en Innocent hebben bewezen dat zij net zo competent en zelfredzaam zijn als andere ondernemers. Als ze maar toegang hebben tot passende financiële middelen”, aldus Verheijen. 

Meer informatie over de campagne is te vinden op investeerinmensen.nl.

Stichting Beheer Oikocredit Nederland Fonds is als beheerder van het Oikocredit Nederland Fonds opgenomen in het register van de AFM. Het Oikocredit Nederland Fonds is een beleggingsfonds en er zijn risico’s verbonden aan een belegging in het ONF.

Loop geen onnodig risico, lees de Essentiële Beleggersinformatie.

Advertisement