Aandoening

Tips die helpen tegen wiebelbenen

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Niet iedereen heeft er last van maar sommige mensen kunnen hun benen niet stil houden. De benen kriebelen zo dat ze gewoon moeten bewegen en niet stil kunnen zitten. Het zal verder geen problemen geven maar wanneer u even stil zit kan dit wel behoorlijk irritant zijn. Als u langer in de auto, bus of trein moet zitten blijft het toch lastig om lange tijd te zitten.

Meer bewegen

Het is belangrijk om de energie uit uw benen te krijgen. Het is dus goed om extra te gaan sporten of een groter rondje te lopen met uw hond. Wanneer uw benen namelijk moet zijn zullen ze ook minder gaan wiebelen. Heeft u net het avond eten op en zit u nog voor de tv dan zult het aanvoelen komen het kriebelende gevoel in de benen. Juist dan moet u er even uit om de energie uit uw benen te krijgen.

Rustig slapen

Bij het stil zitten of stil liggen zult u juist meer wiebel benen ervaren. Het is verstandig om ongeveer 2 uur voordat u naar bed gaat niet meer te eten. Eten zorg namelijk voor meer energie waardoor uw benen meer zullen gaan wiebelen. Ga dan ook naar bed wanneer u moe bent ga niet eerst nog een boek lezen of tv kijken. Gun uw benen ook wat rust en wanneer u echt moe bent kunnen ze ook beter ontspannen.

Ontspannen

De spieren in uw benen vinden het wat lastiger om zich te ontspannen. U kunt ze hier bij helpen door bijvoorbeeld een heerlijk warm bad te nemen. De spieren zullen hierdoor makkelijker ontspannen en zullen minder wiebelen. Het lekker masseren kan ook zorgen voor meer ontspannen benen. Kijk dan ook wat voor u werkt want dit is natuurlijk bij iedereen anders.

Wat kunt u beter  vermijden?

Roken, alcohol en koffie kunnen ook voor rusteloosheid zorgen. Het is verstandiger om te stoppen met roken en ook het alcohol verbruik te verminderen. Uiteraard kan dit nog wel maar liever niet dagelijks en te veel. De cafeïne die in koffie zit kan ook voor wiebel  benen zorgen. Wanneer u bezig bent zult u er niet zo veel van merken maar in de avond kunt u dit beter overslaan omdat u hier ’s nachts last van kunt hebben.

Zorg voor ontspannen en rustige benen met deze tips.

.

Pin It