Haar

Welke voeding is goed voor gezond haar?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Schoonheid komt van binnenuit wordt vaak gezegd. Voedingsstoffen kunnen een belangrijke factor zijn van een mooie huid. Niet alleen voor uw huis is goede voeding belangrijk ook uw haar kan beïnvloed worden door uw eetpatroon. Welke voeding is goed voor gezond haar?

Vlees en vis

In gevogelte zoals kip en kalkoen zitten veel proteïnes. Bij een langdurig te kort aan proteins kan uw haar zijn natuurlijke kleur verliezen. Vul uw maaltijd dus regelmatig aan met proteïne om uw haar in top conditie te houden. Vis bevat van nature veel vitamine B-12 en ijzer die goed zijn voor uw hoofdhuid. Bij een droge hoofdhuid ontstaan er schilfers en geeft het uw haar een doffe kleur. Voldoende vlees en vis of vervangers hiervan zijn dus heel belangrijk voor mooi haar.

Groene groenten en Wortels

Vitamines A en C heeft uw lichaam nodig voor het aanmaken van talg. Talg is een olieachtige stof die uw haar heel zacht maakt. Eet regelmatig broccoli en spinazie niet alleen goed voor uw haar maar deze groenten zitten ook nog is vol met ijzer en calcium, ideale bouwstoffen voor uw lichaam. Wortels staan ook bekend om hun vitamine A, eet ze warm of als snack voor de televisie.

Volkoren voeding

In volkoren zit veel zink, ijzer en vitamine B. Vervang uw boterham voor volkorenbrood en volkoren ontbijtgranen. Volkorenproducten geven u een langer gevoel van vol zitten en geven ook gedurende de de dag veel energie. Vitamine zijn belangrijk voor gezond haar dus met een kleine aanpassing krijgt u al veel extra vitamines binnen

Blijf variëren met uw voeding om uw haar gezond te houden. Diëten en het uitsluiten van bepaalde voedingsstoffen kunnen uw haar juist heel slecht maken. Denk aan uw haar en verzorg het goed.

.

Pin It